Facebook “zbardh” audiot e përdoruesve

Facebook është në prag të shpërthimit të një skandali, që për nga përmasat që mund të ketë për kompaninë e Mark Zuckerberg, mund të tejkalojë edhe skandalin e “Cambridge Analytica”. “Bloomberg” publikoi një investigim

Erjon Dervishi

Sipas një investigimi të “Bloomberg” rezulton se, rrjeti më i madh social në botë, Facebook, jo vetëm që merr dhe ruan mesazhet zanore të përdoruesve të tij të aplikacionit “Messenger”, por ka pajtuar kompani të treta për transkriptimin e tyre. Në investigim citohen një sërë burimesh anonime nga kompanitë e pajtuara nga Facebook për zbardhjen e përmbajtjes së bisedave të përdoruesve të “Messenger”. Njëri prej tyre, thotë “Bloomberg”, shpjegon se atyre nuk u thuhet as ku është realizuar biseda, as kur dhe as kush janë protagonistët e saj, por vetëm transkriptimi. “Detyra është e thjeshtë, të dëgjojmë bisedat zanore (audio) të Facebook Messenger, shpesh me përmbajtje vulgare dhe më pas t’i zbardhim me shkrim këto biseda”, thotë një burim për “Bloomberg”. Hamendësimet e para flasin për miliona përdorues të përgjuar në këtë formë, ndërkohë që vetë Facebook reagoi duke e pranuar këtë praktikë, minimizoi përhapjen e saj vetëm në një grup të kufizuar përdoruesish dhe tha se prej një jave e kishte ndaluar këtë. Kompania tha gjithashtu se u ka marrë leje përdoruesve të Messenger, që i kanë dhënë “Ok” opsionit ku u pyeten nëse dëshirojnë që Facebook t’u transkriptojë bisedat audio në të ardhmen apo jo. Por, mbetet e paqartë se për çfarë i hyjnë në punë Facebook bisedat zanore të përdoruesve të tij, por dyshimet janë se përmbajtja e tyre po zbardhet dhe dorëzohet tek zyrat e marketingut të kompanisë për t’u analizuar dhe përdorur në fushata marketingu në rrjet. Facebook po punon për përditësimin e sistemit të vet të reklamimit dhe mesazhet audio mund të jenë pjesë e këtij përditësimi, duke shërbyer si “tinguj orientues” në shfaqjen e një reklame të “privatizuar” për përdoruesit e Messenger. Si shembull, nëse mes bisedave zanore të përgjuara nga Facebook janë përfshirë edhe përdorues shqiptarë dhe njëri prej tyre ka përdorur fjalën “biskotë”, atëherë nëse një tjetër thotë “biskotë” në një bisedë private pasi Facebook e ka regjistruar në sistemin e vet këtë fjalë, atij automatikisht do t’i shfaqej në mbyllje të bisedës reklamimi i një lloji biskote, gjithmonë nëse mes “biskotës” dhe Facebook ka një kontratë marketingu. Por, duket se para se të korrë frutet e sistemit të ri të marketingut në rrjet, Facebook do të korrë kritika, e me gjasë një tjetër gjobë të majme që mund të mbërrijë për shkelje të rënda të privatësisë së përdoruesve. Komisioni i Mbrojtjes së të Dhënave në Irlandë, ku Facebook ka serverat qendrorë për Evropën, njoftoi ditën e mërkurë se kishte nisur verifikimet për të përcaktuar nëse aktiviteti në fjalë i rrjetit sociale shkelte rregullat strikte të Bashkimit Evropian sa i takon privatësisë. Pasojat e para negative u prodhuan menjëherë pas këtij lajmi. Në bursën e Nju Jorkut, aksionet e Facebook u hapën ditën e enjte me 1.3 për qind humbje në vlerë. Kompanitë e teknologjive të madha, duke përfshirë Amazon.com Inc. dhe Apple Inc., kanë filluar të shqetësohen për grumbullimin e copave të audiove nga pajisjet e konsumatorit informatikë dhe duke iu nënshtruar atyre klipeve të rishikimit human, një praktikë që kritikët thonë se pushton intimitetin. Bloomberg raportoi për herë të parë në prill që Amazon kishte një ekip me mijëra punëtorë në të gjithë botën duke dëgjuar kërkesa audio në Alexa me qëllim të përmirësimit të softuerit, dhe se një përmbledhje e ngjashme njerëzore u përdor për Appel Siri dhe Alphabet të Asistentit të Google. Apple dhe Google që atëherë kanë thënë se nuk përfshihen më në praktikë dhe Amazon tha që do t’i lejojë përdoruesit të largohen nga rishikimi njerëzor. Gjigandi i rrjeteve sociale, i cili sapo përfundoi një marrëveshje prej 5 miliardë dollarësh me Komisionin Federal të Tregtisë së Sh.B.A-së pas një hetimi të praktikave të tij të intimitetit, ka mohuar prej kohësh se mbledh audio nga përdoruesit për të informuar reklamat ose për të ndihmuar në përcaktimin e asaj që njerëzit shohin në burimet e tyre të lajmeve. Kryeshefi Ekzekutiv Mark Zuckerberg mohoi idenë direkt në dëshminë e Kongresit. “Ju jeni duke folur për këtë teori të komplotit që përshkon se ne dëgjojmë se çfarë po ndodh në mikrofonin tuaj dhe e përdorim atë për reklama,” i tha Zuckerberg senatorit amerikan Gary Peter në Prill 2018. “Ne nuk e bëjmë atë”. Në përgjigjet vijuese për Kongresin, kompania tha se “Hyhet në mikrofonin e përdoruesve vetëm nëse përdoruesi ka dhënë lejen e aplikacionit tonë dhe nëse ata janë duke përdorur në mënyrë aktive një veçori specifike që kërkon audio (si tiparet e mesazheve me zë.)” Menlo Park, Kompania me bazë në Kaliforni nuk adreson atë që ndodh me audio më pas. Facebook nuk u ka zbuluar përdoruesve që palët e treta mund të rishikojnë audio-in e tyre. Kjo ka bërë që disa kontraktues të ndiejnë se puna e tyre është jo etike, sipas njerëzve me njohuri për këtë çështje. Të paktën një firmë që rishikon bisedat e përdoruesve është TaskUs Inc., një firmë e jashtme e burimeve nga Santa Monica, California me qendër të jashtme në të gjithë botën, thanë ekspertët. Facebook është një nga klientët më të mëdhenj dhe më të rëndësishëm të TaskU-së, por punonjësit nuk lejohen të përmendin publikisht se për kë është puna. Ata e quajnë klientin me emrin e kodit “Prism”.

 

Facebook gjithashtu përdor TaskUs për të rishikuar përmbajtjen që është në shkelje të mundshme të politikave. Ekzistojnë gjithashtu ekipe të TaskUs që punojnë në përgatitjen e zgjedhjeve dhe ekzaminimin e reklamave politike, megjithëse disa nga ata punonjës u transferuan kohët e fundit në ekipin e ri të transkriptimit. “Facebook u kërkoi TaskUs që të ndërpresin këtë punë gjatë një jave më parë, dhe kjo bëri,” tha TaskUs në përgjigje të një kërkese për koment për punën e transkriptimit. Politika e përdorimit të të dhënave në Facebook, e rishikuar vitin e kaluar për ta bërë atë më të kuptueshëm për publikun, nuk përfshin asnjë përmendje të audios. Sidoqoftë, thotë se Facebook do të mbledhë “përmbajtje, komunikime dhe informacione të tjera që ju ofroni”, kur përdoruesit “mesazhojnë ose komunikojnë me të tjerët”.

Facebook sapo i dha 1.3 miliardë përdoruesve arsye për të fshirë llogaritë

Facebook sapo është bërë firma e fundit e teknologjisë së madhe që ka konfirmuar se kontraktorët e jashtëm po dëgjojnë zërin e bisedave private të përdoruesve. Sipas një raporti të Bloomberg, Facebook ka punësuar kontraktorët të dëgjojnë përdoruesit duke përfituar nga funksioni audio në tekst në shërbimin e tij Messenger. Përdoruesit e prekur kishin zgjedhur që bisedat e tyre të Messenger-it të transkriptohen, tha firma. Sidoqoftë, përdoruesit e Facebook Messenger mund të mos e kishin ditur që kjo do të bëhej nga njerëzit – të cilët kishin për detyrë të transkriptojnë biseda për të vlerësuar saktësinë e mjetit. Politikat e Facebook nuk janë të qarta, thjesht duke thënë: “Ne mbledhim përmbajtjen, komunikimet dhe informacionet e tjera që ju ofroni kur përdorni produktet tona, përfshirë kur regjistroheni për një llogari, krijoni ose ndani përmbajtje dhe mesazh ose komunikoni me të tjerët.” Fatmirësisht, Facebook tha se kishte ndalur praktikën gjatë një jave më parë, pasi zbuloi se Google dhe Apple kishin ndaluar përdorimin e tyre të recensuesve njerëzorë. Një zëdhënës i Facebook thotë: “Ashtu si Apple dhe Google, ne ndaluam shqyrtimin njerëzor të audios më shumë se një javë më parë.” Që nga viti 2018 kishte 1.3 miliardë përdorues të Facebook Messenger, dhe kjo do të shtojë shqetësimet në lidhje me shkrirjen e ardhshme të kësaj aplikacioni me ËhatsApp. Është e vështirë të vlerësohet se sa njerëz në të vërtetë përdorën funksionimin e transkriptimit dhe çfarë përqindje të këtyre po dëgjoheshin. Por copëzat audio si duket ishin anonimizuar për të maskuar identitetin e njerëzve. Facebook ka “kohë dhe koha përsëri ka treguar pak vëmendje për privatësinë e përdoruesve,” thotë studiuesi i sigurisë Sean Ëright. “Ndërsa unë e kuptoj se mund të ketë një nevojë të ligjshme për të pasur një shqyrtim njerëzor të regjistrimeve herë pas here, kjo duhet të bëhet absolutisht e qartë për përdoruesit”. Prandaj është një shqetësim i madh që bisedat në dukje private të Messenger në Facebook u dëgjuan nga një qenie njerëzore. Ajo gjithashtu i shton benzinë zjarrit për, të veshur përdoruesit e Facebook atje. Ka kohë që ka një komplot (të paprovuar) që Facebook po dëgjon në një farë mënyre bisedat e njerëzve përmes mikrofonit të telefonit të tyre, dhe duke u shërbyer atyre reklamat përkatëse si rezultat. Ai gjithashtu sheh që Facebook të bëhet kompania e katërt që konfirmon që kontraktorët njerëzorë po dëgjojnë bisedat private të njerëzve. Në korrik, doli që kontraktorët e Apple po dëgjonin bisedat Siri. Më parë në korrik, u zbulua se Google po bënte të njëjtën gjë me ndërveprimet e tij të ndihmës. Në prill, doli se ndihmësi i Amazonës Alexa po regjistronte biseda private. Këtë muaj, Motherboard zbuloi se disa thirrje në Skype gjithashtu po dëgjoheshin nga kontraktorët e Microsoft. Atëherë, çfarë duhet të bëni? Përdoruesit e Facebook duhet të dinë vërtet deri tani që përdorimi i Messenger për biseda private nuk është shumë i sigurt. “Facebook tashmë pranon të skanojë përmbajtjen e Messenger-it, siç janë teksti, imazhet dhe lidhjet për shumë arsye, kështu që transkriptimi i përmbajtjes audio ose video është me të vërtetë vetëm një shtesë në atë që ata tashmë po bëjnë,” thekson Jake Moore, specialist i sigurisë në internet në ESET. “Reklamimi me mikro në shënjestër është biznesi i tyre multimilionësh, kështu që natyrshëm mund të ketë të dhëna brenda këtij audio, të cilat do t’i shtojnë profilin e njerëzve,” thotë Moore. “Sidoqoftë, aty ku bëhet fjalë për një çështje privatësie apo edhe për zonën gri, njerëzit gabimisht priren të supozojnë se kjo përmbajtje është private nga të gjithë sytë dhe veshët.”

Kate O’ Flaherty

Forbes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Të tjera

Abissnet